Datos personales

domingo, 4 de noviembre de 2012

RAIMON: "SOLILOQUI SOLIPSISTA"

             
 SOLILOQUI SOLIPSISTA

Parlant amb mi mateix he arribat a un acord, 
provisional, i m'he dit:
més val no ser entés
que romandre callat.
T'entendran? No t'entendran?
No t'entendran.

NOM DEL TEMA: Soliloqui Solipsista

AUTOR DE LA LLETRA: Raimon

AUTOR DE LA MÚSICA : Raimon

NOM DEL DISC

ANY DE GRABACIÓ Y DISCOGRÀFICA: Cançons de mai (Raimon) [1997]


LLETRA:

Parlava amb mi mateix i em deia:
si dius que només pots ser lliure
si no noten que existeixes,
t'entendran? No t'entendran?
No t'entendran.

Parlava amb mi mateix i em deia:

si dius que hi ha qui ha resistit la tortura
i no ha resistit l'adulació,
t'entendran? No t'entendran?
No t'entendran.

Parlava amb mi mateix i em deia:

si dius que l'amor és sempre una immensa
pregunta que els amants alimenten estimant,
t'entendran? No t'entendran?
No t'entendran.

Parlava amb mi mateix i em deia:

si dius que no tens enveja de la seua seguretat
i que no estàs a gust amb els teus dubtes,
t'entendran? No t'entendran?
No t'entendran.

Parlava amb mi mateix i em deia:

si dius que no ets Folquet de Marsella
i que cantant et ve a la memòria
allò que cantant pretens oblidar,
t'entendran? No t'entendran?
No t'entendran.

Parlava amb mi mateix i em deia:

si dius que no ets adulador, ni depredador,
ni competitiu, ni esportiu
i que no saps com viure
a la ciutat hispanocatalana on vius,
t'entendran? No t'entendran?
No t'entendran.

Parlant amb mi mateix he arribat a un acord,

provisional, i m'he dit:
més val no ser entés
que romandre callat.
T'entendran? No t'entendran?
No t'entendran.
ANALISI DEL POEMA Y MUSICAL

El poema té set estrofes amb sis versos cada un de mitja. Cada estrofa té una part d'ella que es igual (el principi y el final). De rima no en té, soles rima un poc la part que es repeteix.
Utilitza la guitarra y el violoncel o contrabaix. El ritme es quaternari.

OPINIÓ PERSONAL I CURIOSITATS

Aquesta canço m'ha agradat bastant per a ser musica catalana, que no m'arade molt la veritat, pero esta molt be. Al principi me va costar entendre quina relació tenia el titol amb la lletra, però vaig buscar el que significava el titol, i ara si que té sentit. Soliloqui solipsista, vol dir que t'he estàs parlan a tu mateix, dient-he alguna cosa, explicante alguna cosa,...que t'inquieta...; Com diu la cançó, '' parlava amb mi mateix i em deia...''.


BIOGRAFIA

No hay comentarios:

Publicar un comentario